🙋🏽♀️Har du autorisasjon som helsesekretær, gjennomført kurs som medisinsk sekretær/legesekretær eller har fagbrev fra kontor- og administrasjonsfag?
🙋🏽Ser du etter nye muligheter?
Vi på merkantil enhet ved Kirkenes sykehus søker nye kolleger til følgende stillinger:
- 1 x 100 % fast stilling
- 1 x 100% sykevikariat i 1 år, med mulighet for fast ansettelse
Vår merkantile enhet er sammensatt av 27 ansatte med ulik bakgrunn, både helsesekretærer, sykepleiere, helsefagarbeidere og sekretærer. Vi ser etter deg som har autorisasjon som helsesekretær, annen helsefaglig utdannelse, eller fagbrev fra kontor- og administrasjonsfaget. Dersom du har relevant erfaring, kan det kompensere for manglende utdanning.
Arbeidsoppgavene våre er varierte og givende, og vi jobber 37,5 timer dagtid per uke. Vi ivaretar mange av de kontorfaglige funksjonene i sykehuset; bemanner skranker, tar imot pasienter, svarer på spørsmål fra pasienter, pårørende og andre ansatte, holder orden på inn- og utpost og følger opp registreringspraksis i pasientjournalsystemene DIPS arena og Sectra. Vi innkaller til røntgen, poliklinikk, dagkirurgi og innleggelser, skriver journaldokumenter etter diktater/lydfiler, bestiller tolketjenester og pasientreiser - og besvarer de aller fleste telefonhenvendelsene som kommer inn til sykehuset.
Vi søker etter en serviceinnstilt og handlekraftig person som trives med booking, planlegging og pasientlogistikk (inntak). Nøkkelord for den vi ser etter er å ha topp serviceinnstilling til kollegaer og pasienter, ha god menneskekunnskap og en profesjonell holdning til behandling av mennesker.
Det er også fint om du har god allmenn kunnskap om offentlige tjenester og helseforvaltning generelt.
Det kreves gode IKT-egenskaper og god arbeidsmetodikk, da arbeidshverdagen vår består av PC-arbeid. Du kan manøvrere deg lett i de ulike systemene, og du holder deg oppdatert på digitalisering og er kjent med pasientrettigheter. Dersom du fra tidligere har kjennskap til journalsystemene DIPS Arena og Sectra er det et pluss i margen.
Kunne du tenke deg å bli vår nye kollega? Vi ser fram til å motta en søknad fra deg hvor du forteller litt om deg selv, din tidligere arbeidserfaringer og hva som gjør at nettopp DU er den rette personen for enheten vår!
Arbeidsoppgaver
- Pasientadministrative oppgaver knyttet til mottak og oppfølging av henvisninger
- Timebestilling og innkalling av pasienter til planlagt poliklinikk
- Besvare telefonhenvendelser fra pasienter
- Oppfølging av rapporter/kvalitetsindikatorer
- Samarbeid med leger, sykepleiere og kolleger rundt pasientinnkalling og drift
- Arbeidsoppgavene og ansvarsområder kan endre seg dersom behovet i enheten endres
- Andre relevante merkantile arbeidsoppgaver vil tilkomme
- Finnmarkssykehuset er i utvikling. Endringer i arbeidsoppgaver/stillingsbeskrivelse kan ikke utelukkes
Kvalifikasjoner
- Det er foretrukket at du har autorisasjon som helsesekretær eller annen helsefaglig utdannelse
- Eventuelt ønskelig med fagbrev/erfaring fra kontor- og administrasjonsfag
- God IKT-kompetanse er en forutsetning for alle stillinger i vår enhet, og du bør mestre bruk av PC som arbeidsverktøy
- Kjennskap til pasientjournalsystemet DIPS Arena verdsettes, men du vil uansett få opplæring
- Du må beherske norsk, skriftlig og muntlig godt, og for alle stillinger i Finnmarkssykehuset er det ønskelig at du har kjennskap til samisk språk og kultur
- For alle stillinger med pasientrettet arbeid, krever vi at du legger fram politiattest
Personlige egenskaper
- Du kan sette pasienten i sentrum og tilpasse din kommunikasjon til ulike mennesker og situasjoner
- Du har gode kommunikasjonsevner og uttrykker deg godt muntlig og skriftlig
- Du er fleksibel og tilpasningsdyktig når arbeidsdagene er hektiske
- Du samarbeider godt med kolleger og andre naturlige samarbeidspartnere
- Personlig egnethet for stillingen vil bli vektlagt
Vi tilbyr
HER BETYR DU MER❤- Varierte og givende arbeidsoppgaver
- Fremoverlente kolleger
- Gunstige pensjons- og forsikringsordninger
- Lønn i henhold til gjeldende overenskomster
- Betaling av reise- og flytteutgifter i henhold til gjeldende reglement dersom du må flytte for å begynne hos oss
Viktig informasjon til deg som søker:
- Husk å legge ved vitnemål/autorisasjon. Ved utenlandsk utdanning må vi ha autorisert oversettelse av dine papirer og
godkjenning fra Direktoratet for høyere utdanning (https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet)
- Du må også legge ved attester fra tidligere arbeidserfaring for at vi skal kunne beregne din lønnsansiennitet
- Attester må
være oversatt til norsk, signert av arbeidsgiver, inneholde informasjon om
start- og stoppdato på tidligere arbeidsforhold samt hvor mye du har jobbet
(stillingsprosent eller antall timer).
- Praktisk informasjon om søknadsprosessen
finner du på denne siden.
- Vi ønsker at du oppgir minimum 2 referanser
- Kun søkere
som søker elektronisk via Webcruiter vil blir vurdert
- I henhold til offentlighetsloven
kan opplysninger om søkeren bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om
ikke å bli oppført på søkerlisten